27 resultaten in "Safety"
De belangrijkste stakeholders uit de luchtvaart - luchthavens, fabrikanten van luchtvaartelektronica en vliegtuigbouwers, autoriteiten en ANSP’s (luchtvaartnavigatiedienstverleners) - hebben hun krachten gebundeld om de invoering van EFVS-operaties (Enhanced Flight Vision System) te vergemakkelijken en te versnellen.
Natuurlijk houden luchtverkeersleiders zich in de eerste plaats bezig met de veiligheid van het luchtverkeer. Toch is de efficiëntie van het luchtverkeer even belangrijk. Dit betekent dat de verkeersleiders elke fase van de vlucht zoveel mogelijk proberen te optimaliseren.
Bekijk de video om te vernemen hoe de sleutelspelers dit toekomstgerichte project toelichten.
Voor de meesten onder ons is de luchtvaart iets fascinerends. Als passagier zien wij maar het topje van de ijsberg – de luchthavens, de piloten, de vliegtuigen, zelfs de controletoren – maar slechts weinigen vingen al een glimp op van het onzichtbare deel: het luchtverkeersleidingscentrum CANAC 2.
De controletoren: het symbool bij uitstek voor de luchtverkeersleiding dat inspireert, aantrekt, boeit… iedereen droomt er wel eens van om boven in de toren het weidse zicht op de luchthaven en het ballet van vliegtuigen te aanschouwen, waarbij we wegdromen naar exotische bestemmingen.
Gedurende de schoolvakantie nemen velen onder jullie het vliegtuig naar hun vakantiebestemming. Tijdens die kostbare momenten die je met je gezin of je vrienden deelt, is skeyes een van de talrijke actoren die voor je veiligheid instaan. Om een veilige vlucht te garanderen beschikt skeyes over een waaier aan hulpmiddelen, waaronder de veiligheidsnetten.
Een dicht wolkendek, stortregens, herfsttemperaturen, een gebrek aan licht,... De hele voorbije zomer viel dit jaar letterlijk in het water. Maar was dat echt zo? Was deze zomer zo ongewoon?
Sinds 3 jaar zijn militaire luchtverkeersleiders permanent geïnstalleerd naast hun collega's van skeyes en werken zij in dezelfde operationele ruimte.